Cím: H-3300 Eger, Eszterházy tér 1.; Postacím: 3301 Eger, Pf.: 43.; Tel.: +36 36 / 520 400

Online konferencián az online tudatosságról

Online kommunikációs tudatosság a pedagógiai munkában címmel tartotta 13. országos szakmai-módszertani tanácskozását az Alkalmazott Kommunikációtudományi Kutatócsoport, a Comenius Kommunikációs Kutatócsoport, valamint a Kommunikációs Nevelésért Egyesület.

2020. május 15-én a kialakult járványügyi helyzethez igazodva rendhagyó módon, online formában tartotta az Alkalmazott Kommunikációtudományi Kutatócsoport, a Comenius Kommunikációs Kutatócsoport, valamint a Kommunikációs Nevelésért Egyesület a Tudatosság a kommunikációban című konferenciasorozatának idei rendezvényét. Egy évvel ezelőtt, amikor a konferencia központi témáját meghatározták a szervezők, nem is sejtették, mennyire időszerű kérdést intéznek a résztvevőkhöz. Az online tanulási környezet jellemzői, a konvergens médiatérben szükséges kommunikációs készségek, a digitális pedagógia módszertani kérdései régóta foglalkoztatják a kutatókat, módszertani szakembereket, a köznevelésben, közoktatásban, felsőoktatásban dolgozókat, mégis idén nyerte el valódi aktualitását ez a kérdéskör. Míg korábban többnyire az innovatív jellegét emelték ki az online tanulási környezetnek, napjainkban egyre többször hallhatunk nehézségeiről is.

A mintegy 70 regisztrált résztvevő 20 előadást hallhatott az online kommunikáció jellemzőiről, a személyiségfejlődésre, szocializációra gyakorolt hatásáról, a médiatér veszélyeiről, az online térben zajló tanár-diák diskurzus jellemzőiről, illetve a digitális környezetben is alkalmazható pedagógiai módszerekről. A szekciókat vita zárta, amely az egymás munkája iránti érdeklődést, a kommunikációs nevelésben megvalósítható újabb (vagy megújuló) módszerek iránti fogékonyságot és a kommunikációs tudatosság fejlesztésének igényét tükrözte.

H. Varga Gyula, az Alkalmazott Kommunikációtudományi Kutatócsoport vezetője, valamint Balázs László, a konferencia szervezőbizottságának elnöke a rendezvény legnagyobb eredményeként azt emelte ki, hogy az előadók az előzetesen regisztrált témájukat remekül aktualizálták, igazították a napjaink gyakorlatát meghatározó távoktatáshoz, illetve azt, hogy idén sokan az empirikus kutatásuk eredményéről, részeredményéről számoltak be.


< Vissza